Skärmklipp 2018-03-13 13.36.27

Gruppträning


Vi har tre olika intensitetsnivåer på våra gruppträningar.
Bas: Alla ska kunna vara med, ett lättare pass.
Medel: Ett pass där nybörjaren, den vanlige motionären och den träningsvane ska trivas.
Intensiv: Ett effektivpass, högt tempo och mycket pulshöjande.
 

Afrodance
Varma, jordiga, frigörande rytmer som lockar fram dans och rörelse. Lätt koreografi utan höga hopp.
Intensitet: Bas

All round
Stationstränings-pass med stationer för kondition, styrka och rörlighet. Övningarna byts ofta och flera alternativ finns. Ett pass för alla!
Intensitet: Medel/Intensiv

BodyPump
LesMills klassiska styrketränings-pass med skivstång. Många repetitioner i ett drivet tempo gör dig stark och vältränad. Grym musik och effektiv koreografi är nyckeln! 
JUMP Storgatan.
Intensitet: Medel

Bulgarian Bag
Bulgarian Bag är ett mjukt och tungt redskap som kan svingas, bäras, kastas och lyftas på alla möjliga sätt. Resultatet blir en extremt bra uthållighetsträning som ger mycket styrka i bål och grepp. JUMP är enda anläggningen på Gotland som har denna träning!
JUMP Storgatan.
Intensitet:Intensiv

Cirkelgym
Stationsträning på gymmet i Hemse. 10 stationer med inriktning på styrka. Vi använder maskiner, fria vikter och egen kroppsvikt. Bra för dig som behöver styrketräna och föredrar gruppträningsformat.
JUMP Fardhemsvägen
Intensitet:Medel

First Step
Core, styrka, kondition, koordination och framförallt KUL. Ett bra pass att börja med!
JUMP Storgatan. 
Intensitet:Bas

JumpExpress
Ett perfekt lunchpass, 30 minuter effektiv träning. HIIT (High Intensity Interval Training) med utmaningar på alla nivåer.
Passar alla, motionärer som elit. Anpassningsbart.
JUMP Fardhemsvägen.
Intensitet: Intensiv

Muay Thai- Thaiboxning för alla! Med slag, sparkar och knän på mittsar får vi en allsidig, svettig och riktigt kul träning! Teknik varvas med fys-intervaller. Du behöver inte ta med en kompis, det hittar du på plats!

Torsdagspassen är öppna även för barn över 7 år, i målsmans/vuxens sällskap.
Intensitet: Medel/Intensiv

Visst vill du också träna hos oss? Hos oss kan du betala per gång, ha 10-kort, tidsbundet kort eller Autogiro. Kontakta receptionen eller maila info@jumpsudret.se, så hjälper vi dig hitta rätt alternativ för dig.
Varmt välkomna!

Seniorträning
För dig som är 65 +, behöver komma igång eller helt enkelt vill behålla din fysiska status hela livet! En timme stationsträning med styrketräning, rörlighet och kondition. Anpassas efter dina förutsättningar.
JUMP Fardhemsvägen och JUMP Storgatan.
Intensitet: Bas

SomaMove  Holistisk rörlighets-träning där vi jobbar i ett vackert och lösgörande flöde. Du stärker hela kroppen, blir rörligare och får en andningspaus från vardagen samtidigt!
JUMP Storgatan.
Intensitet: Medel

Soma Slow Move  Vi drar ner Soma-tempot och fokuserar på de yogaliknande momenten och längden i rörelserna lite ytterligare. 
JUMP Storgatan.
Intensitet: Bas

Spinning Inomhus-cykling. Flexibel träning för ben och kondition, där du själv bestämmer hur hårt du ska köra. Finns både som klassisk Spinning och som Intervallpass.
JUMP Storgatan.
Intensitet: Medel/Intensiv

Tabata/ intervallpass Det populära intervall-formatet med 20 s arbete + 10 s vila i 8 omgångar. Vi blandar styrkeövningar och pulstoppar i ett högt tempo, så att du på ett effektivt sätt kan träna igenom kroppen på kort tid.
JUMP Storgatan.
Intensitet: Intensiv 

X-fit
Med inspiration från Crossfit har vi skapat detta kraftpaket!
Rörlighet, kort, tung styketräning och ett intensivt konditionssegment gör passet till ett vinnande koncept.
JUMP Fardhemsvägen..
Intensitet: Intensiv

Yoga Bas
Fysisk motionsinriktad yoga. Andningscentrering, följt av solhälsning . Vi följer ett lätt flöde och lägger in positioner (asanas). 
JUMP Storgatan.
Intensitet: Bas

Yoga Bas Rörlighet
Bas-Yoga med ibladning av SomaMove och rörlighet. Lugnt, harmoniskt och uppmjukande. 
JUMP Storgatan.
Intensitet: Bas