Skärmklipp 2018-03-13 13.36.27

Gruppträning

Höstens gruppträningsschema läggs upp på bokningssidan under v 34. Och vi lovar: det är bra!
 


Vi har tre olika intensitetsnivåer på våra gruppträningar.
Bas: Alla ska kunna vara med, ett lättare pass.
Medel: Ett pass där nybörjaren, den vanlige motionären och den träningsvane ska trivas.
Intensiv: Ett effektivpass, högt tempo och mycket pulshöjande.
 


AFRO-dans
Varma, jordiga, frigörande rytmer som lockar fram dans och rörelse. Lätt koreografi utan höga hopp. Intensitet: Bas/Medel

All round-cirkel
Stationstränings-pass med stationer för kondition, styrka och rörlighet. Övningarna byts ofta och flera alternativ finns. Ett pass för alla!
Intensitet: Medel/Intensiv

Allround-Tabata
Det populära intervall-formatet med 20 s arbete + 10 s vila i 8 omgångar. Vi blandar styrkeövningar och pulstoppar i ett högt tempo, så att du på ett effektivt sätt kan träna igenom kroppen på kort tid.
Intensitet: Intensiv 

BodyPump
LesMills klassiska styrketränings-pass med skivstång. Många repetitioner i ett drivet tempo gör dig stark och vältränad. Grym musik och effektiv koreografi är nyckeln! 
Intensitet: Medel

Bulgarian Bag
Bulgarian Bag är ett mjukt och tungt redskap som kan svingas, bäras, kastas och lyftas på alla möjliga sätt. Resultatet blir en extremt bra uthållighetsträning som ger mycket styrka i bål och grepp. JUMP är enda anläggningen på Gotland som har denna träning!
Intensitet:Intensiv

Cirkelgym
Stationsträning på gymmet i Hemse. 10 stationer med inriktning på styrka. Vi använder maskiner, fria vikter och egen kroppsvikt. Bra för dig som behöver styrketräna och föredrar gruppträningsformat.
Intensitet:Medel

JumpExpress
Ett perfekt lunchpass, 30 minuter effektiv träning. HIIT (High Intensity Interval Training) med utmaningar på alla nivåer.
Passar alla, motionärer som elit. Anpassningsbart.
Intensitet: Intensiv

Visst vill du också träna hos oss? Hos oss kan du betala per gång, ha 10-kort, tidsbundet kort eller Autogiro. Kontakta receptionen eller maila info@jumpsudret.se, så hjälper vi dig hitta rätt alternativ för dig.
Varmt välkomna!

Muay Thai
Thaiboxning för alla! Med slag, sparkar och knän på mittsar får vi en allsidig, svettig och riktigt kul träning! Teknik varvas med fys-intervaller. Du behöver inte ta med en kompis, det hittar du på plats!

Torsdagspassen är öppna även för barn över 7 år, i målsmans/vuxens sällskap.
Intensitet: Medel/Intensiv

Seniorträning
För dig som är 65 +, behöver komma igång eller helt enkelt vill behålla din fysiska status hela livet! En timme stationsträning med styrketräning, rörlighet och kondition. Anpassas efter dina förutsättningar.
Intensitet: Bas

SomaMove 
Holistisk rörlighets-träning där vi jobbar i ett vackert och lösgörande flöde. Du stärker hela kroppen, blir rörligare och får en andningspaus från vardagen samtidigt!
Intensitet: Medel

Soma Slow Move 
Vi drar ner Soma-tempot och fokuserar på de yogaliknande momenten och längden i rörelserna lite ytterligare. Mestadels stående, vilket minskar belastning på axlar och handleder.
Intensitet: Bas

Spinning
Inomhus-cykling. Flexibel träning för ben och kondition, där du själv bestämmer hur hårt du ska köra. Finns både som klassisk Spinning och som Intervallpass.
Intensitet: Medel/Intensiv

Tunga gruppen
Ett "Small group"-pass där fokus ligger på styrketräningens basövningar. För dig som vill börja med eller bli bättre på styrketräning. 
Intensitet: Medel

X-fit
Med inspiration från Crossfit har vi skapat detta kraftpaket!
Rörlighet, kort, tung styketräning och ett intensivt konditionssegment gör passet till ett vinnande koncept.
Intensitet: Intensiv

Yoga Rörlighet
Fysisk motionsinriktad yoga. Andningscentrering, följt av solhälsning . Vi följer ett lätt flöde och lägger in positioner (asanas). 
Intensitet: Bas