Skärmklipp 2018-03-13 13.36.27

Gruppträning

Afrodance
Varma, jordiga, frigörande rytmer som lockar fram dans och rörelse. Lätt koreografi utan höga hopp.

All round
Stationstränings-pass med stationer för kondition, styrka och rörlighet. Övningarna byts ofta och flera alternativ finns. Ett pass för alla!

BodyAttack
Sportinspirerad och högenergisk konditonsklass som ger dig bättre uthållighet, spänst och som ökar din förbränning.

BodyPump
LesMills klassiska styrketränings-pass med skivstång. Många repetitioner i ett drivet tempo gör dig stark och vältränad. Grym musik och effektiv koreografi är nyckeln! 

Box + / thaiboxning grund
Konditionsinriktad motionsthaiboxning där vi tränar enklare kombinationer av slag, sparkar och knän på mittsar. 

Bulgarian Bag
Bulgarian Bag är ett mjukt och tungt redskap som kan svingas, bäras, kastas och lyftas på alla möjliga sätt. Resultatet blir en extremt bra uthållighetsträning som ger mycket styrka i bål och grepp. JUMP är enda anläggningen på Gotland som har denna träning!

Cirkelgym
Stationsträning på gymmet i Hemse. 10 stationer med inriktning på styrka. Vi använder maskiner, fria vikter och egen kroppsvikt. Bra för dig som behöver styrketräna och föredrar gruppträningsformat.

Core, abs n ass
Vi tränar kroppens stödjande muskulatur i bål och och säte. På en del pass använder vi pilatesbollar. Trots lågt tempo blir man oförklarligt trött och får skön träningsvärk!

First Step
Kondition, koordination och framförallt KUL. Vi använder StepUp-brädor för att bygga koreografier, bli härligt svettiga och glada, och träna balans och koordination samtidigt.

vår gruppträning hittar du på :

Muay Thai- Thaiboxning för alla! Med slag, sparkar och knän på mittsar får vi en allsidig, svettig och riktigt kul träning! Teknik varvas med fys-intervaller. Du behöver inte ta med en kompis, det hittar du på plats!

Torsdagspassen är öppna även för barn över 7 år, i målsmans/vuxens sällskap.

Seniorträning
För dig som är 65 +, behöver komma igång eller helt enkelt vill behålla din fysiska status hela livet! En timme stationsträning med lättare styrka, rörlighet och kondition.

SomaMind och Rörlighet Stillhet, centrering och avslappning. En lugn, yin-inriktad träning, med stark inriktning på mental balans och mjuk stretch.

SomaMove  Holistisk rörlighets-träning där vi jobbar i ett vackert och lösgörande flöde. Du stärker hela kroppen, blir rörligare och får en andningspaus från vardagen samtidigt!

Spinning Inomhus-cykling. Flexibel träning för ben och kondition, där du själv bestämmer hur hårt du ska köra. Finns både som klassisk Spinning, som Intervallpass och som Mindspinning.

Tabata/ intervallpass Det populära intervall-formatet med 20 s arbete + 10 s vila i 8 omgångar. Vi blandar styrkeövningar och pulstoppar i ett högt tempo, så att du på ett effektivt sätt kan träna igenom kroppen på kort tid.

X-fit
Med inspiration från Crossfit har vi skapat detta kraftpaket!
Rörlighet, kort, tung styketräning och ett intensivt konditionssegment gör passet till ett vinnande koncept. Finns på JUMP Hemse.